google17302a39de759ea8.html
logo

logo

INFO

Zajęcia z Rysunku i Malarstwa przeznaczone dla każdego, dla osób z doświadczeniem i tych,którzy dopiero chcą zacząć. Dzieci od 10lat. Niewielkie  grupy dają możliwość indywidualnego prowadzenia każdego ucznia.;

dlaczego warto malować właśnie z WOLSKAart ?





Posiadam wieloletnie  doświadczenie w prowadzeniu uczniów indywidualnie  i w grupach, prowadząc m.in. zajęcia ze sztuki wg autorskiego programu w prywatnej  szkole,

jestem  absolwentką Akademi Sztuk Pięknych , czynnie  zajmuje się malarstwem sztalugowym, zorganizowałam wiele wystaw indywidualnych i grupowych;

-uczę nie tylko umiejętności warsztatowych, które są podstawą pracy z obrazem,ale też innego spojrzenia ,,patrzenia okiem artysty”, znajdywania inspiracji i umiejętności jej wyrażenia ,wprowadzam elementy wiedzy z  historii sztuki,  styli ,znaczących artystów,staram sie aby praca była przyjemnością ale i przynosiła efektywny rozwój,każdy jest inny,dlatego w niewielkich grupach mamy możliwość poprowadzenia każdego w jego indywidualnych predyspozycjach.

Jak pracuje?

Osoby , które trafiają do mnie na zajęcia wykazują ponadprzeciętną wrażliwość, a ja wg. własnych doświadczeń czuję sie zobowiązana  uświadamiać, że wrażliwość nie  jest w dzisiejszym świecie słabością tylko wartością jaką należy docenić i nauczyć się z niej korzystać.

Sporą grupę uczniów stanowią dzieci . Dla najmłodszych tematy są tak dobierane , aby dzieci miały możliwość rozwijania warsztatu malarskiego niejako przy okazji , bez ograniczania tej niezwykłej i szczerej dziecięcej ekspresji  konwenansami poprawności , ponieważ uważam ten etap tworzenia za unikalny w czystej formie, gdyż z wiekiem dzieci  zatracają spontaniczność  z obawy przed oceną i brakiem akceptacji.

Podczas spotkań mam możliwość poznania na ile  dziecko jest już gotowe  ćwiczyć  warsztat, czy też potrzebuje więcej swobody,by wyrazić się naturalnie, ponieważ wychodzę z założenia , ze najistotniejsze jest to emocjonalne zaangażowanie w czasie tworzenia ,które nie powinno być kojarzone z zadaniowym wysiłkiem.

Zawsze powtarzam ,że każdy jest inny i najlepszy na swoim poziomie.

Dzieci starsze  są otwarte na poznawanie technik, doskonalenie warsztatu,oczekują od siebie większych efektów ,uczę i pokazuje możliwości, czasem wezmę pędzel do ręki i pokaże jak położyć farbę, kiedy nie da sie tego opowiedzieć ,ale  nie uznaję malowania za dzieci;

Przez lata praktyki doświadczam przypadków, kiedy  rozwój potencjału dziecka tłumiony jest przez brak wiary w swoje możliwości i niewłaściwie ukierunkowaną samoocenę,

dlatego na moich zajęciach stawiam sobie za cel  odmienić w dzieciach to przekonanie, aby  dostrzegły swoje możliwości poprzez efekty własnej pracy.

Co dają zajęcia:

-prace nad twórczym potencjałem i wyobrażnią,

-uczą postrzegania  w inny sposób,

-otwierają na eksperymentowanie , łączenie technik i tworzenie własnych,

-poznanie technik i styli stosowanych w malarstwie i rysunku ,

 -doskonalenie  warsztatu,

-poznanie zagadnień jak kompozycja,perspektywa,światłocień, itd.,

-relaks, wyciszenie i równowagę wewnętrzną ,przez co uaktywnia sie wrażliwość,

jak każde twórcze zajęcie równoważą pracę półkól mózgowych ;

-wzmocnienie poczucia własnej wartości, duuużo satysfakcji 

  i trwały efekt twórczej  pracy  : )

No i jeszcze taka statystyka:  90% wygranych lub wyróżnionych prac w konkursach plstycznych uczniów.